.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امنيت اجتماعي دانش آموزان دختر را چه كسي پاسخگوست؟
حسين زراعتي

حسين زراعتي /ضروری ترین نیاز امروز یک جامعه امنیت اجتماعی است و چه سخن به جایی است که گفته اند: «با شکم گرسنه می توان خوابید اما بدون امنیت نه.» نیاز به امنیت یک امر فطری است و هدف تشکیل یک دولت یا حکومت و وضع قوانین در یک جامعه ایجاد امنیت است.

مردم یک جامعه کمترین انتظارشان از حاکمیت ایجاد امنیت است. در یک تعریف کلی امنیت اجتماعی عبارت است از فراغت همگانی از ترس، اضطراب و تهدید و مصون ماندن عقاید، جان، ناموس، مال ، شغل و آبروی افراد یک جامعه از هر نوع تهدید. ضمن این که بین امنیت و احساس امنیت تفاوت وجود دارد و احساس امنیت اجتماعی ضروری تر از وجود خود امنیت است. باتشکیل نیروی انتظامی در سال ۱۳۶۹ قانون نیروی انتظامی تصویب شد که در ماده ۴ آن و طی ۲۶ بند وظیفه پلیس بیان شده است که از جمله استقرار نظم و امنیت، مبارزه با هرگونه خرابکاری بی نظمی و فعالیت های غیرمجاز و پیشگیری از وقوع جرم و... مي باشد.

حضور بموقع پلیس در مواقع وقوع جرم و حضور محسوس یا نامحسوس آن در سطح جامعه و وجود پلیس مقتدر در مواقع وقوع جنایت یا آشفتگی اجتماعی باعث کنترل امنیت اجتماعی می گردد.

پلیس می تواند با حضور در اماکن عمومی ازتعرض و تعدی احتمالی جلوگیری کرده و برای اخلالگران و تبهکاران ایجاد هراس و ترس نماید. امنيت اخلاقي و اجتماعي در جامعه بي ترديد يكي از اصلي ترين مطالبات و انتظارات مردم است.

با بياني ديگر،وظیفه و رسالت نیروی انتظامی صیانت از عفت عمومی، حقوق شهروندی و برقراری امنیت و آرامش در جامعه و مبارزه با سرقت و دزدی، مواد مخدر، مشروبات الکلی و فساد و فحشا است که وظیفه بسیار سخت و سنگینی است. كه البته از زحمات ارزشمند آنان به عنوان يك شهروند بايد تشكر وقدرداني كرد.

ولي دغدغه نگارنده به صورت موردي مربوط به شهرستان جويبار وضعف عملكرد نيروي انتظامي اين شهرستان مي باشد كه متأسفانه بدليل عدم توجه ومديريت صحيح اين نيروي، شاهد گسترش مزاحمت هاي خياباني عيله دختران نوجوان وجوان دانش آموزان جويباري هستيم كه علي رغم موارد متعدد و گزاش آن تاكنون نيروي انتظامي نتوانسته چه به لحاظ حضور فيزيكي براي جلوگيري از اينگونه مزاحمت ها برنامه مؤثري را اجرا نمايد وچه به لحاظ رواني، اطميناني را براي خانواده ها بوجود آورد وادامه اين روند مطمئنأ حوادث تلخي را بدنبال خواهد داشت لذا انتظار به حق وطبيعي همه مردم شريف جويباري است كه از اين گونه موارد جلوگيري ومديريت شود تا در سايه قانون وايجاد امنيت رواني حاصل از حضور محسوس ونامحسوس نيروي انتظامي بتوان دغدغه هاي اقشار مختلف مردم نسبت به امنيت اجتماعي در سطح شهرستان پاسخگو بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 آبان 1391
vcbxfcbf
امير 1 آبان 1391
سلام: مطلب بحقي را نويسند فرمودند انشاءا... فرماندهان نيروي انتظامي شهرستان بجاي حصار كشيدن دور خويش وپيوند ضعيفي كه با مردم ايجاد كردند در سطح خيابان ها و شهرستان شخصاً حضور پيدا نمايند تا شاهد اينگونه موارد تلخ در بسياري از شهرستان ها نباشيم از دغدغه نويسند محترم هم سپاسگزارم.
صارمي 1 آبان 1391
انتظار بجا و بحقي هست گرسنگي شب رو ميشه تحمل كرد اما عواقب ناشي از نا امني رو ..........بعيد ميدونم بشه تحمل كرد!!!!؟؟؟؟؟؟
شهروند جويباري 2 آبان 1391
سلام باتشكرازنويسنده موارد فوق الذكردرددل همه همشهريان جويباريست انشااله بااين تذكربجا موارد ازسوي مسولين به جدپيگري گردد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.274 seconds.